| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
kjetilr A-stallen

Ble Medlem: 22 Apr 2004 Innlegg: 309 Bosted: gjøvik
|
Skrevet: 03.10.2009 12:53 Tittel: Siste kampen og hva vil klubben med sitt a-lag? |
|
|
Det var synd det ble tap i siste kampen mot Gran. Var det klart beste laget i store perioder.
God underholdning var det i kulda...
Synes nivået ikke har blitt bedre i 4 divisjon med at en kan bytte så mye en vil..
Hva er klubbens planer for a-laget? Skal det være ett lag som skal utvikle seg eller er 4-divisjon som er ambisjonsnivået? 3 divisjon bør være målet i nær fremtid da Gjøvik FF vil opp i 2 så snart som mulig. Men da kreves det nok bedre rammevilkår og bedre trente spillere for å holde seg i 3 div.
SK Gjøvik Lyn bør også få inn en voksen person i speakertjenesten. Det var særdeles umodent til tider og dårlig reklame for klubben. Aldri opplevd slik tull fra speakerbua tidligere. Husk å ikke ha på for mye volum på musikken.. Høytallerne tåler ikke det.. Utrolig stygg lyd der jeg sto.. Musikken var ok.. Hvertfall i forhold til det mølet som Gjøvik FF spiller..  _________________ glem 1962..... |
|
| Til Toppen |
|
 |
AnneLise A-stallen

Ble Medlem: 14 Mai 2004 Innlegg: 418 Bosted: Gjøvik
|
Skrevet: 03.10.2009 16:25 Tittel: |
|
|
Jeg syntes det var veldig tøft gjort av gårsdagens "speaker" å stille opp på 4 timers varsel i tillegg til at det var første gangen han tok på seg som slik jobb.
Vi har flere ganger etterlyst folk som kan være med rundt klubben, har enda ikke sett noen kø ved klubbdøra. Så jeg vil heller oppfordre folk til å støtte opp rundt de som faktisk gjør noe.
Og forresten, gratulerer med 34-årsdagen Kjetil.  _________________ - per aspera ad astra - |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjetilr A-stallen

|
Skrevet: 03.10.2009 16:37 Tittel: |
|
|
Det er veldig bra at folk stiller opp og jeg vet omtrent hvor lett det er å få tak i folk. Men å rope egne personlig meldinger og telle cornere osv over speakeranlegget bør vel en klubb med sånn noenlunde organisering holde seg for gode til? Det er vel visse retningslinjer på hvordan en speaker skal forholde seg? Ellers må speaker tjenesten gjerne fortsette men kanskje på en voksen måte. Sjelden lurt når det blir for mange unge samlet til en slik oppgave, da vet jeg hva som skjer (jobber som lærer i vdg), det blir useriøst.
Og da er det ett spørsmål om hvordan klubben ønsker å fremstå utad.
Ellers så koste jeg meg på stadion igår..
Takker for bursdagshilsen..  _________________ glem 1962..... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Petter Junior

Ble Medlem: 17 Aug 2006 Innlegg: 93
|
Skrevet: 03.10.2009 21:17 Tittel: Re: Siste kampen og hva vil klubben med sitt a-lag? |
|
|
| kjetilr skrev: | | Hva er klubbens planer for a-laget? Skal det være ett lag som skal utvikle seg eller er 4-divisjon som er ambisjonsnivået? 3 divisjon bør være målet i nær fremtid da Gjøvik FF vil opp i 2 så snart som mulig. |
Synes Gjøvik-Lyn bør ha som mål å ligge i divisjonen under Gjøvik FF, dvs 4. div ett år til. Eller enda mer riktig: Legg ned Gjøvik-Lyn og la alt hete Gjøvik FF så blir det lettere å få folk til å hospitere på tvers av alderstrinn (Yngres) og divisjoner (Senior)...
Forøvrig var det utrolig sporty gjort av de som var speakere i går. Synes det var litt kuuult jeg... |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjetilr A-stallen

|
Skrevet: 03.10.2009 21:39 Tittel: |
|
|
Å legge ned klubben er vel debattert hundre ganger før og fortsatt like uaktuelt.
Viktig å ha en spydspiss i byen. Ett lag å strekke seg mot og som er uavhengig av de andre. Som alle bør jobbe for å få høyest mulig.
Det var vel på en måte greit at laget ikke rykket opp. Da måtte man byttet ut nesten hele laget. Det er stor forskjell på 3 divisjon og 4 divisjon. Men det krever mye å gå opp en divisjon av lagledelse og trenere/spillere og ikke minst økonomi. Ser ut som både Vardal og Vind(skal satse enda mindre) delvis resignerer i distriktet så kanskje Sk Gjøvik Lyn kan få noen spillere der.
Speakertjenesten sto i stil til det som skjedde på banen.. Desverre...
Håper Sk Gjøvik Lyn kan komme tilbake med en satsing som gir 3 divisjon i 2011. Ikke mye som skal til for å rykke opp, men å holde plassen er noe annet. _________________ glem 1962..... |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjetilr A-stallen

|
Skrevet: 03.10.2009 21:44 Tittel: |
|
|
Og hvis det er noen som lurer så har jeg hatt nok timer på stadion. Tok helt gnisten av meg alle lovnader og lureri som foregikk de sesongene og derfor så har jeg totalt mistet lyst til å gjøre noe mer.
Desverre... Bare så det er sagt...  _________________ glem 1962..... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Alf Inge Håland Knøtt

Ble Medlem: 23 Sep 2006 Innlegg: 17 Bosted: Manchester
|
Skrevet: 03.10.2009 23:55 Tittel: |
|
|
Hei.
Skrevet av spillende lagleder Roger L Nilsen
4 divisjonsnivået har blitt mye bedre siste sesongene .
Jeg har vært med å spilt i 2,3 og 4 divisjon i Lyn, og 4 divisjonslagene trener nå opptil 3 fellesøkter i uka. Vi har trent to ganger felles.
Angående alle bytter som kan gjøres, så er det ingen andre enn Gran som driver med dette. Ut og inn hele tida.
At lynspillerne er for dårlig trent ,er det mest håpløse jeg har hørt.Vi er mer enn godt nok trent for 4 divisjon ,og det har vi bevist i hele år.
Flere av spillerne trener 4-5 økter i uka. Problemet er å få stilt det beste laget hver kamp, og derfor varierer resultatene.
Gjøvik Lyn vil etterhvert rykke opp til 3 divisjon igjen. Det håper vi kan skje etter neste sesong. Det jobbes med saken internt. Hadde det ikke vært for Thorbjørn Lønstad,Nils Elvesæter,Bjørnar Halveg og undertegnede, hadde ikke Gjøvik Lyn hatt seniorlag i 2009. Vi har dratt laget igang fra Januar, og fikk med spillere ifra bekjentskapet vi har etter 10 år i seniorfotballen i klubben. Nå ble det nesten 3 divisjon på Lyn, så det er vel noenlunde godkjent?????
Å få med folk til å jobbe i Lyn virker å være umulig. Ingen viser interesse for Lyn lenger etter den nye klubben, Gjøvik Sportsklubb eller Gjøvik ff om du vil, ble til i fjor høst.Mange har meninger ser man nå etter sesongen, mens det igjennom sesongen har vært maks 20 tilskuere på kampene . Vi rundt laget har jo selvsagt sett hvem som har vært der til enhver tid.
Speaker har vi klart å ha i høstsesongen, og rekker en stor takk til Torleif Nielsen, som har gjort dette frivillig enda han spiller i Kolbu selv. Dessverre foran siste kamp var han bortreist,og vi jobbet med å få folk til å ta den jobben for denne ene kampen. Men ingen gidder når de blir spurt. Alle mulige unnskyldninger. At da Henrik Johansen stiller opp på bare noen timers varsel, er vi kjempefornøyd med, da han aldri har gjort dette tidligere. Gutten er også guttespiller i Lyn.
Å komme å klage på det han gjorde er urimelig. Vi spillere er fornøyd med den jobben han gjorde, og ingen har nevnt noe om at det ble kommentert cornere etc. Hvem som helst hadde vi ikke sendt opp i bua, og Henrik er en såpass oppegående gutt at dette løste han glimrende.
At nivået ute på banen stod i stil med det nevnte speakeren gjorde, som du sier ikke var bra, får du selv stå til ansvar for,men flere som har sett oss i år, synes vi spiller ålreit fotball og prøver komme rundt på kantene. Dette skjedde til stadighet også i denne kampen. Spillerne er også fornøyd med gjennomføringen, men føler seg snytt for skåringen etter 5 minutter, som virket som en horibel annulering ,etter først å ha blåst for mål. Dette målet kan være det som hadde sendt Lyn opp i det gode selskap med Gjøvik FF .
Og til dere som mener vi skal legge ned klubben. Det skjer aldri!!!!!
Lyn skal opp igjen neste sesong ,og har ikke noe mål å dilte etter Gjøvik FF. Gjøvik FF, er for oss som spiller i Lyn ,akkurat som en hvilken som helst en annen klubb i distriktet. En konkurent,bare at spillerne er tettere kamerater, pga vi har spilt sammen i flere år fram til i fjor.
At laget per 2 oktober 2009 må skiftes ut om det hadde blitt 3 divisjon, er mildt sagt bare tull. Denne gjengen hadde ikke gjort det svakere enn lokale lag rundt her har gjort det i årets sesong.
Selvsagt hadde vi trent oftere og hardere i 3 divisjon,og drevet dette litt mer seriøst da, men slik som utgangspunktet var i vinter,så er dette laget satt sammen på det sosiale og å ha det artig sammen, for i det hele tatt kunne stille lag.
Gjøvik Lyns seniorlag gikk fra og være 2 divisjonklubb ett år,til og ikke ha en spillerstall i 4 divisjon ,1 år og 4 måneder etterpå .
Det er klart at styret måtte ha jobbet på en litt annen måte med et seniorlag i 3 divisjon, i forhold til slik vi har drevet i 4 divisjon i år, men det hadde blitt løst om vi hadde rykket opp.
I år har vi stort sett klart oss selv med spillende trener og lagledere,og det har jo til tider vært litt krevende å dra laget selv hele tiden ,da vi har vært på banen til enhver tid selv, men vi har da løst dette også.
Retter en takk til spillergruppa, som har jobbet sammen, og hatt det veldig artig sesongen igjennom.
Roger |
|
| Til Toppen |
|
 |
larrad Knøtt

Ble Medlem: 09 Aug 2005 Innlegg: 10
|
Skrevet: 04.10.2009 02:46 Tittel: |
|
|
Dere som har hatt ansvaret for A-laget til Lyn i år har gjort en kjempejobb! Opprykk eller ei. Jeg har dessverre ikke fått sett noen kamper, men følger med på nettsida, gjennom folk osv. Det viktigste er at Lyn er oppe å står igjen etter en tung vinter. Var ikke akkurat livets utgangspunkt dekk hadde hæll. Dekk lærer mye på ett år, og jeg er helt sikker på at det blir opprykk neste år hvis samme gjengen fortsetter. Dere har virkelig hjerte for klubben, og det synes jeg det står respekt av.
Kjenner til problematikken ang det å stille det beste laget til enhver tid osv. Det har veldig mye å si, for ethvert lag, så det er viktig at dere får inn folk som holder mål og som dekk veit har tid til både trening og kamper. Stå på videre.
Heia Lyn og Dynamo Mjøsa;)
Hilsen Lars Fredrik Raddum _________________ L.F.R |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjetilr A-stallen

|
Skrevet: 04.10.2009 10:54 Tittel: |
|
|
Personlig har jeg sett 3 kamper i år. Og det har vært litt variert. Men jeg har ikke klaget på resultatene. Jeg synes det har vært svært overraskende at det nesten ble opprykk. Og det er bra. Det har vel vært over forventning for min egen del hvertfall.
Og må bare si at det er flott gjort det dere har fått til utifra premissene og mulighetene dere hadde.
Jeg har heller ikke skrevet at en må bytte hele laget, men nesten hele laget. Det måtte uansett forsterkes. Hva med å skaffe flere spillere?
Ellers har jeg sett mange kamper i 3 divisjon..
Og endelig litt liv på siden her.. Sjøl om jeg sikkert får mye pepper for fotball er omtrent som religion for noen..
 _________________ glem 1962..... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Styret Knøtt

Ble Medlem: 06 Nov 2008 Innlegg: 5
|
Skrevet: 05.10.2009 16:11 Tittel: Respekt og fakta |
|
|
Jeg er veldig fornøyd med den jobben gutta har gjort og er imponert over de resultatene som har kommet frem gjennom sesongen. For egen regning vil jeg si at dette 4.divisjonslaget har et helt annet kaliber enn fjorårets. I fjor spilte jeg 4-5 kamper sjøl så det sier litt, og i år har jeg sett 3-4 matcher og vært med på benken på én med et lite innhopp. Ikke at det er noe stort poeng men jeg mener å si at jeg kjenner nivået på laget, også gjennom ukentlig kontakt med Torbjørn og dels Roger.
Jeg tror personlig at det med små justeringer (som vi vet hadde kommet) hadde klart å klore seg fast i 3. og at det er dit vi skal. Uansett motivasjon. Lyns seniorer hører hjemme på det nivået den mengde trening og innsats laget selv legger for dagen tilsier - uten at det går på bekostning av ungdomslagene. Jeg tror det er 3. div.
Jeg vil og nevne at dette laget har vært dønn lojale mot den filosofi klubben har lagt seg på når det gjelder å prioritere yngre lag med ressurser og banetid. Torbinho, Bjørnar og Roger fikk i oppdrag av oss i styret å drifte dette laget - og det har de gjort. De har trent mye på Kallerud og klart seg sjøl - bidratt på fotballskole og dugnad uten å mukke og i stor grad bidratt på denne måten til at vi har klart å løfte satsingen på de yngre.
Det i sammenheng med den innsatsen vi har sett - er virkelig noe det står respekt av. Odd Christian / styreleder |
|
| Til Toppen |
|
 |
Anders.. Knøtt

Ble Medlem: 17 Nov 2009 Innlegg: 1
|
Skrevet: 17.11.2009 16:12 Tittel: |
|
|
| kjetilr skrev: |
Ser ut som både Vardal og Vind(skal satse enda mindre) delvis resignerer i distriktet så kanskje Sk Gjøvik Lyn kan få noen spillere der. |
Vi er et par spillere fra Vardal som er langt fra fornøyd med det som skjer i Vardal om dagen, og lurer dermed på om vi kan få være med Gjøvik-Lyn å trene litt? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Petter Junior

Ble Medlem: 17 Aug 2006 Innlegg: 93
|
Skrevet: 18.11.2009 11:52 Tittel: |
|
|
| Anders.. skrev: | | kjetilr skrev: |
Ser ut som både Vardal og Vind(skal satse enda mindre) delvis resignerer i distriktet så kanskje Sk Gjøvik Lyn kan få noen spillere der. |
Vi er et par spillere fra Vardal som er langt fra fornøyd med det som skjer i Vardal om dagen, og lurer dermed på om vi kan få være med Gjøvik-Lyn å trene litt? |
Ælle er vælkømmin til Gjøvik-Lyn  |
|
| Til Toppen |
|
 |
|